Choose your language

English (32) Deutsch (22) Español (12) Português (8) Slovak (7) Hungarian (6) Croatian (5) Française (4) Czech (1) Italiano (1) Romanian (1)

Tuesday, October 20, 2009

Odpadky na večeru - Slovak

Tak teda tu je samotný článok:
Odpadky na večeru.
"Nechodím často na fóra o varení a naozaj neviem čo sa tam deje. Stáva sa často aby sa nejaký kuchársky vedátor prezentoval takto? „Práve som sa prehrabával v obecnej skládke odpadu a nazhromaždil som veľa vecí, ktoré by možno mohli dať dokopy dobré jedlo. Na dnes som pozval na večeru svojho šéfa s manželkou a preto teba, Učenec Varenia, žiadam o tvoju najlepšiu radu, ako by som mohol urobiť dobrú večeru z toho čo mám k dispozícii.“ Veľmi rád by som si prečítal odpoveď! Cynické? Nuž, toto sa deje každý deň pri bonsai. Z nejakého dôvodu si celkom dosť ľudí myslí, že umenie bonsai pozostáva z vyrábania majstrovského diela z odpadkov. Realita je ale takáto: umenie bonsai pozostáva z učenia sa ako posúdiť a vybrať najlepší možný materiál, a to v prvom rade. Niekedy sa môže stať, že takýto materiál je z odpadkového koša, ale v tom prípade je to stále výborný materiál, ktorý majster rozozná a povie Vám to veľmi rýchlo. Ak začiatočník skúša svoje šťastie s odpadom, tak neodvratne pohorí. Prečo je to tak, že sa ľudia snažia ušetriť 20USD pri kúpe slušného materiálu a potom strávia hodiny a hodiny času pri práci na žalostnom materiáli? Ak má niekto slušnú prácu, tak by malo byť možné aby dostával od 10 do 50 USD, a niekdy aj oveľa viac za hodinu práce. Ako dlho človek pracuje na jednotlivom strome počas rokov? 10 hodín? 100 hodín. Nuž teda tu je moja jednoduchá rovnica: vezmite si počet hodín, koľko si myslíte, že budete pracovať na strome v budúcnosti a vynásobte to svojím hodinovým zárobkom. Výsledok je zmysluplná suma, ktorú sa Vám oplatí minúť pri zaobstarávaní si materiálu na to, aby ste trávili svoj čas rozumným spôsobom. Ja míňam najviac času, námahy a peňazí na to, aby som dostal do rúk správny materiál. Iba ten najlepší je dosť dobrý. A potom sa ma ľudia pýtajú, čo majú robiť s tým čo zachránili z odpadkového koša – a navyše chcú aj zdvorilú odpoveď! Tak toto ide u mňa za hranice politickej korektnosti. Niekto by im to mal povedať. Ja!"

No comments:

Post a Comment